- LDT a ZDT Jivka

Hlavní nabídka:

kronika

LDT Jívka 2015

1.den (1.7.2015)

Opět jsme se sešli na vlakovém nádraží v Pardubicích, ale tento rok ve velmi velkém počtu(46 dětí).Po cestě následovaly vlakové výluky, což znamenalo, že nás přepravil autobus skoro až do tábora. K obědu jsme měli takovou zvláštní omáčku, nevím jak se to jmenovalo, ale šlo to. Po obědě a poledním klidu nás vedoucí rozdělili do 4 oddílů. Jinak zbytek dne byl docela volný, každý se bavil dle vlastního zájmu(badminton, fotbal, létající borůvka atd..no..a létající borůvka? Do teď jsme nepochopili pointu této zábavy. :D

2.den (2.7.2015)

Po snídani jsme šli prošlápnout cestu na hru, krerá probíhala odpoledne. A cestou jsme nabrali dřevo na večerní táborák. Následovala hra, pro jednotlivce, kteří vybíhali po časovém intervalu 30 sekund a úkolem bylo najít a zapsat co nejvíce obrázků. Protože bylo velké teplo šli jsme k blízkému rybníku Buchťák. Při cestě zpět jsme hráli hru pod názvem housenka. K večeři nám Kobrovi uvařili nejúžasnější jídlo a to byl KUŘECÍ ŘÍZEK, který všichni milujeme!!!!!

3.den (3.7.2015)

Po snídani se rozdělily oddíly a šli se hrát míčové hry (přehazovaná, vybíjená). Protože bylo velké horko, všichni jsme museli mít něco na hlavě, většina dětí měla šátek od vedoucích. Po poledním klidu šel někdo slaňovat na skály a ostatní do lesa. Cestou jsme si v lese zahráli hru a poté do tábora každý přinesl dřevo na další táborák. Nakonec jsme se šli opět vykoupat do bazénu.

4.den (4.7.2015)

V sobotu ráno hned po snídaní začalo klání mezi tábory FSČR a ESAB. Jako první se hrál fotbal. Kluci z našeho tábora podlehli klukům z ESABU 1:0. Dále se hrál fotbal mezi holkami. Ty dopadly lépe a skončilo to remízou 1:1. Po obědě pokračovalo klání v přetahované. Vždy oddíl z FSČR proti oddílu z ESABU. Některé souboje jsme vyhráli a některé prohráli. Nakonec to skončilo remízou 8:8. Poslední soutěž byla v kroketu, v které náš tábor zvítězil. Vedoucí s naším výkonem byli velmi spokojení a každý jako odměnu dostal sušenku. K věčeři jsme měli výtečný guláš s chlebem v kterém bylo víc párků než vody. Večer přijel DJ "BOBO" a měli jsme diskotéku, na které byl náš tábor a tábor ESAB. Celý večer jsme tančili na letní hity a na písně od Michala Davida, atd. Diskotéka skončila o půl 1 v noci a pak jsme šli spát.

5.den (5.7.2015)

Jako každý den byl budíček v 7:30 hodin a snídaně v 8:00 hodin. Jelikož jsme byli až do rána na diskotéce, moc se nám nechtělo vstávat (respektive do 1 hodiny ráno, ale pššt:D). Ráno byl hic na třetí a my jsme šli k Buchťáku se vykoupat. Cestou na zpět jsme hráli hru s čísly. Odpoledne jsme šli do lesa a tam jsme strávili celé odpoledne, protože tam byl hezký chládek a my jsme se nepařili jako párky:D V lese jsme teda hráli Větu, brtníky a Agenty:FBI, CIA, NEW YORK, MIAMI. Veřer byla volná zábava a dost dětí si šlo zahrát přehazovanou, někteří hráli fotbal a připravoval se táborák. Kdo chtěl druhou večeři mohl si na ohni opéct špekáčky. Protože měl Luky Prokop čtrnácté narozeniny, tak členové z chatek  č. 1 a 2 mu připravili oslavu. No a tím tak nějak končí den pátý.

6.den (6.7.2015)

Začínáme nový týden státním svátkem, který pro nás nic neznamená. Ráno nás nic nepřekvapilo, opět hic. Po snídani jsme si všichni uklidili chatky a zdravotnice Terka je pak obodovala. Poté si oddíly mezi sebou zahrály přehazovanou, vybíjenou a vedoucí zatím připravili hru v lese pro jednotlivce. V 10:30 hodin vyběhl první a po minutě běžel další. Pointou hry, bylo vybrat ze 4 obrázků, co tam nepatří. Když do cíle doběhli poslední, tak jsme šli na oběd. Uvařili nám Znojemskou omáčku s houskovým knedlíkem, v které bylo moc okurek (no...prostě "mňamka" :D). Po poledním klidu byl nástup jako vždy a pak jsme se vydali do blízké vesnice Stárkov. Cestou do Stárkova jsme měli sledovat okolí a večer nám vedoucí dali kvíz, co si z cesty pamatujeme.  Následoval nástup a tam vedoucí vyhlásili soutěže za tento den. Pak jsme měli už jenom volnou  zábavu, takže zase přehazovaná, chození po laně a opět polévání vodou (naše nejoblíbenější činnost). A pak vykoupat a spát.

7.den (7.7.2015)

Jako každý den začínáme snídaní a k té jsou chutné obložené chleby (se sýrem, šunkou, marmeládou, pomazánkou...) Dopoledne jsme hráli vybíjenou a lacross.  Po svačině, ke které jsme měli rajčata, následovala zase hra pro jednotlivce v lese, tentokrát poznávání zvířat. Po obědě byl otevřený obchůdek a kdo chtěl, tak si mohl něco koupit. Poté nás vedoucí svolali na nástup a rozdali nám papíry, kde byla předloha na postavení vlaštovky. Měli jsme je o poledním klidu postavit a večer s nimi hrát celotáborovou hru. Po odpoledním klidu jsme se šli vykoupat na Buchťák. A po večeři jsme teda začali celotáborovou hru. Vedoucí nám řekli, ať uděláme výběr šesti lidí a šli jsme hrát proti vedoucím volejbal, bylo to těsné, ale nakonec vedoucí zvítězili.

8.den (8.7.2015)

Na dnešek vedoucí naplánovali celodenní výlet. Tentokrát jsme se vydali na Rozhlednu Čáp. Letos je totiž nově otevřena. Ráno hned po snídani jsme se vydali asi na 8km cestu. Nebylo velké horko, tak to šlo, ale i přes to jsme byli spocení. V lese nás potkaly potíže. Celou noc pršelo, takže bylo mokro a blátivo. Davídkovi Votroubkovi zapadla bota do bláta a vedoucí Ondra mu ji vyndal. Než jsme došli na rozhlednu, zastavili jsme se na zámečku . Vedoucí nám rozdali obědové balíky a kdo chtěl mohl si něco  koupit. Poté už jsme se vydali do cíle naší cesty a po oddílech se šli na rozhlednu podívat. Cesta zpět uběhla rychle a už jsme byli zpět v táboře. Večer jsme opět házeli vlaštovkami a potéuž jen volnou zábavu.

9.den (9.7.2015)

Dnes byli všichni po včerejším výletu unaveni, tak jsme dopoledne šli do lesa stavět modely letadel. Během stavění začalo lehce pršet, ale dalo se to přežít. Když jsme to měli hotové, ještě jsme si zahráli brtníky a poté šli kapitáni oddílů k Davidovi a ten jim vysvětlil pravidla další soutěže. Každý kapitán si musel sehnat svůj oddíl, dovést je ke kládám u křížků a každý se jich musel dotknout, všechno bez toho aniž by kdokoliv řekl jediné slovo. Odpoledne jsme šli do tělocvičny a hráli jsme město, stát, zvíře, hora atd.. potom také tichou poštu pantomimou.

10.den (10.7.2015)

Protože jsme minulý den nadávali, že nám je zima tak nám vedoucí vymysleli hru na běhání. Při které jsme se všichni pořádně zapotili a zahřáli. Vždy vyběhli čtyři z jednoho týmu. Dva běželi na pahorek pro sklíčka a dva na hřiště pro medvídky barvy svého oddílu. A běhali další a další dokud se sklíčka a medvídci nevysbírali. Následoval oběd a polední klid. Jelikož jsme po ranní hře byli hodně unaveni, vedoucí si pro nás na odpoleedne připravili hru, aby jsme si toho co nejvíce zapamatovali ze třích televizních programů, které nám rozdali. Bylo to docela na dlouho. Po večeři jsme se všichni připravovali na poslední diskotéku s ESABEM. Protože druhý den odjížděli ráno, nebyla dlouho, ale všem se to líbilo. Poslední písnička zazněla v 11 hodin, pak jsme šli všichni spát.

11.den (11.7.2015)

Jako každý rok jsme opět hráli "oblíbenou hru" NÁHODU. Letos skoro na všech stanovištích byli vedoucí a nikoho nepouštěli (za lízátko, čokoládu atd...). Odpoledne přijelo pár rodičů za dětmi a poté jsme měli ukázku letadel na ovládání (bylo to zajímavé). Pak už jsme jen dohrávali hry (vybíjenou, přehazovanou, fotbal a lacross). Sobota byla pohodová.

12.den (12.7.2015)

Letos tu s námi jsou dvě zdravotnice (Terka, Ája). Ája vždy jednomu oddílu udělala přednášku, jak se zachovat při různých situacích. Odpoledne jsme se vydali na procházku do Chlívců. Vrátili jsme se v 6 hodin,takže jsme šli hned na večeři. Kobrovi nám připravili "blbouny" (ovocné knedlíky). Po vydatné večeři Ája dokončila přednášky zbylým oddílům a ostatní si zahráli hry v táboře a zastříleli lukem. Jako každý rok opět letos hrajou oddíly mezi sebou fotbal, vybíjenou, přehazovanou, lacross. Na konci tábora vedoucí vyhlásí vždy výherce každé soutěže.

13.den (13.7.2015)

Ráno pršelo, takže jsme šli asi až kolem 11hodiny do tělocvičny. Kde nám dal vedoucí (Honza) kvíz z toho, co jsme po cestě do Chlívců a zpět viděli. Každý z oddílů nasbíral alespoň pár bodů. Po vyhodnocení jsme šli na oběd. Odpoledne se vyčasilo a zdravotnice Ája pro nás připravila hru v lese (jak by jsme se zachovali v různých situacích atd...) Poté si každý oddíl vybral nějakou situaci a musel ji předvést. Ája to ohodnotila z hlediska zdravotnictví a ostatní podle zábavy, předvedení atd... Nejlepé dopadl oddíl číslo 2.

14.den (14.7.2015)

Ráno jsme se probudili a opět pršelo. Starší děti šly hrát aktivity pro dospělí do jídelny a mladší pro děti do tělocvičny. Hrálo se celé dopoledne. K obědu jsme si dali špagety. Po odpoledním klidu jsme hráli hry v táboře (lacross, vybíjená, přehazovaná, fotbal...). Před večeří začal oddíl číslo 4 vařit česnekovou polévku. Dva oddíly šly proti sobě hrát nějakou hru a jeden oddíl šel na novou hru bludiště, které se hraje za chatkami a chodí se mezi břízami. Oddíl číslo 4 ji dovařil až po večeři, ke které jsme měli smažený květák s bramborem. Po slehnutí šel opět někdo na bludiště, někdo hrál hry a oddíl číslo 2 šel vařit gulášovou polévku. Oboum oddílům se polévka povedla a všem chutnala.

15.den (15.7.2015)

Dnes ráno už nepršelo a po snídani jsme si šli zahrát lidské člověče nezlob se. Všechny to velice pobavilo a hrálo se celé dopoledne. Po velkém souboji vyhrál oddíl číslo 2. Odpoledne jsme si zahráli hru, kde jsme museli po cestě k Buchťáku a zpět najít obrázky, které jsme měli vytištěné na papíru (byly vyfoceny opravdu detaily). Každé družstvo šlo samo. Po příchodu do tábora jsme ješě dohrávali hry (fotbal, vybíjenou, přehazovanou, lacross).  Po večeři jsme měli volnou zábavu. Den jsme ukončili stezkou  odvahy, která byla velmi strašidelná (i velcí děti se bály!!!).

16.den (16.7.2015)

Dopoledne jsme měli volnější, před obědem jsme zašli pro dřevo do lesa, aby jsme večer mohli opékat párky. K obědu nám připravili specialitu, kterou si poručili vedoucí a to řízek, sladký zelí a houskový knedlík (všechny to velice překvapilo). Po poledním klidu jsme hráli celotáborovou hru OLYMPIÁDU. Každý jsme si za vyhrané peníze něco koupili. O poledním klidu jsme měli možnost si připravit kostým na karneval, který jsme po věčeři každý ukázal. Letos byly velmi zajímavé kostýmy (zombie, havajské tanečnice, shrek, homer, Pipi dlouhá punčocha...)

17.den (17.7.2015)

Po snídani jsme dohráli ještě poslední zápas ve vybíjené, aby vedoucí mohli vyhlásit vítěze lacrossu, vybíjené, přehazované, fotbalu. Poté vedoucí rozmístili auta v lese, které jsme kreslili ve středu o poledním klidu. Každy dvě auta, museli jsme je pojmenovat a napsat rok výroby. Řekli nám různé značky a roky výrob a my jsme jim je museli přinést. Auta byly rozmístěny v lese nad pahorkem. K obědu nám Kobrovi uvařili vepřové maso na houbách a poprvé kolínka. Jelikož odpoledne bylo po delší době velké teplo, šli jsme se vykoupat do bazénu. K večeru jsme si šli zbalit kufry. Po večeři jsme si naposled zahráli volejbal proti vedoucím. Ani teď jsme neuspěli, opět jsme prohráli 0:2 (bylo to velmi těsné). Před večeří ještě vedoucí vyhlásili vybrané táborníky za jakoukoliv věc. Odměnili je hrami, sladkostmi, batohy atd..

18.den (18.7.2015)